Copyrightsite_MainPic זכויות יוצרים
Copyrightsite_MainPic זכויות יוצרים
פנייה לייעוץ אישי



    מה המשמעות של גירושין בגיל מבוגר?

    האם יש הבדל בין גירושין בגיל מבוגר לגיל צעיר מבחינת החוק? מדוע אנשים בגיל מבוגר מחליטים להתגרש אחרי כ"כ הרבה שנים יחד? מה לגבי חלוקת רכוש? כל מה שרציתם לדעת על גירושין בגיל מבוגר

    מה המשמעות של גירושין בגיל מבוגר?

    ישנם לא מעט מקרים בהם אנשים בגיל מבוגר מחליטים להתגרש.

    תוכן עניינים

    זה עשוי להיראות כאקט אימפולסיבי חסר הקשר, אך תופתעו לדעת כי ברוב המקרים, זוגות מבוגרים אשר בוחרים להיפרד ולהתחיל הליך גירושין, עושים זאת לאחר נסיונות לשיקום היחסים ולאחר שמבחינתם מוצה פוטנציאל הניסיון.

    תופעת הקן המתרוקן

    אחת התופעות המתרחשות אצל בני זוג בגיל מבוגר נקראת תופעת הקרן המתרוקן. לאחר שנים רבות של הקמת בית במלוא מובן המילה, גידול ילדים משותפים והשקעה עצומה בנושא זה, פיתוח קריירה ובעצם "ריצה במירוץ", חלק מהאנשים חווים את תופעת הקן המתרוקן.

    הילדים כבר מזמן עזבו את הבית, ובחלק מהמקרים כבר הקימו משפחה משלהם. ייתכן ובני הזוג אפילו כבר יצאו לפנסיה וסיימו את המירוץ הקרייריסטי שלהם.

    במקרים כאלו, חלק מהזוגות מגיעים למסקנה כי הדבק שאיחד אותם יחד – הבית, המשפחה, הילדים, התמיכה בקריירה אחד של השני, אינו קיים יותר ואינו נדרש יותר.

    בחלק מהמקרים בני הזוג מחיים את הדבק ובחלק מהמקרים הם מחליטים להתגרש.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כיצד מתגרשים בגיל מבוגר?

      מבחינת החוק, הליך הגירושין בגיל מבוגר, זהה להליך בגיל צעיר יותר:

      1. ראשית יש לפתוח תיק בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה.
      2. אם הצדדים נישאו ברבנות, ההליך הרשמי של הגירושין יהיה גם כן ברבנות.
      3. אם הצדדים מעדיפים להגיש תביעת גירושין שלא במסגרת הרבנות, הם יוכלו לעשות זאת בבית המשפט לענייני משפחה.
      4. עלות פתיחת תיק בבית המשפט לענייני משפחה היא 251 שקלים כאשר מדובר בהליך בהסכמה של שני הצדדים (הליך גירושין בהסכמה = שני הצדדים מעוניינים לסיים את הנישואין ולהתגרש, אין צד אחד שמעוניין מול צד אחד שמסרב, ולפיכך הצד המעוניין נדרש להגיש תביעה).
      5. עלות פתיחת תיק בבית הדין הרבני היא 450 שקלים. גם אם ההליך התבצע בבית המשפט לענייני משפחה, אם התחתנתם ברבנות, גם הגירושין יהיו ברבנות, גם אם מדובר בהליך פורמלי בלבד.

      ניתן ומומלץ כמובן להיעזר בעורך דין מומחה לגירושין בגיל מבוגר, אשר יסייע להכנת תיק הגירושין ואף יוביל להליך של גירושין בהסכמה, בכדי לא להאריך את הפרוצדורה וההליך, ולחסוך לעוגמות נפש ככל שניתן, משני הצדדים.

      אם כך, מה ההבדל?

      ההבדל המהותי בין גירושין גיל המבוגר לגירושין בגיל צעיר נוגע בעיקר לחוסר רלוונטיות לסוגיית משמורת ילדים ומזונות, נושא מהותי ומשמעותי ביותר בתחום הגירושין, כאשר מדובר בגיל צעיר יותר.

      העובדה שהילדים ברוב המקרים כבר הורים בעצמם, אינם מתגוררים עם הוריהם, מקלה מאוד על תהליך הגירושין.

      מה לגבי סוגיית חלוקת הרכוש?

      אכן במקרה הזה מדובר סוגיה מאוד רלוונטית, מכיוון שככל שחולף הזמן, כל אחד מהצדדים וגם שני הצדדים יחד, בוודאי הספיקו לאסוף ולצבור רכוש משותף.

      מה דינו בגירושין? ביטחון כלכלי הולך וגובר ככל שאנו נהיים מבוגרים יותר. הצדדים כבר יצאו לפנסיה או בקרוב ייצאו לפנסיה, וחשוב להם לוודא כי לא יחסר להם דבר לקראת זקנה.

      כיצד נחלקת הפנסיה?

      • על הצדדים לחלק ביניהם את הפנסיה והתשלומים החודשיים שהם מקבלים, בקביעות וחד פעמי (קופות גמל, אופציות, קרנות השתלמות, ביטוח מנהלים וכו')
      • בגיל צעיר יותר חלוקת הפנסיה נעשית על ידי חוק יחסי הממון, מה קורה בגיל מבוגר? יש לבצע חלוקה מיידית של הפנסיה, עם מינימום מרמור במקרה ואחד מבני הזוג לא צבר פנסיה, וכעת על השני "להתחלק" עימו.
      • אנו ממליצים להיעזר בעורך דין המומחה בגירושין בגיל מבוגר, או גירושין בגיל השלישי.

      כיצד יכול לסייע עורך דין מומחה לגירושין בגיל מבוגר?

      גירושין אינם הליך סימפטי בכל גיל, על אחת כמה וכמה בגיל מבוגר, ולאחר שנים רבות של חיים משותפים. סוגיות מורכבות עולות ויש לפתור אותן באמצעות איש מקצוע.

      מדובר בגיל בו כושר ההשתכרות ירד, אישה כבר לא מקבלת מזונות לגידול הילדים, אך כן יש לה אפשרות לקבל מזונות על מנת להמשיך לכלכל את עצמה, ואילו נתונים שלא כולם יודעים.

      *אין לראות בכל המופיע באתר זכויות יוצרים Copyrightsite המלצה משפטית, חוות דעת או ייעוץ משפטי. כל מי שבוחר לעשות שימוש בתוכן או להסתמך עליו, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-9974772
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף