Copyrightsite_MainPic זכויות יוצרים
Copyrightsite_MainPic זכויות יוצרים
פנייה לייעוץ אישי



    3 דברים שאסור לעשות כשנחקרים בחשד לעבירת סחר בסמים

    הידעתם כי עבור "תיווך" ועזרה בהעברת סמים, מבלי להיות הסוחרים הראשיים, אתם עשויים לקבל קנס כספי ופסילת רישיון נהיגה? 

    3 דברים שאסור לעשות כשנחקרים בחשד לעבירת סחר בסמים

    אם אתם עומדים בפני חקירה משטרתית על חשד בעבירת סחר בסמים, וגם אם אתם רק "מסדרים" את החבר'ה מדי פעם, חשוב שתקראו את המאמר שלפניכם.

    תוכן עניינים

    אחת העבירות הפחות אהודות בחוק הישראלי, היא עבירת סחר בסמים. עבירה זו מוגדרת עבירה קשה וחמורה, אשר תטיל כתם שחור ארוך יומין על הנאשם בה.

    מאסר בכלא, חילוט כספים ורכוש, קנס כספי גבוה, עבודות שירות, שלילת רישיון נהיגה, וכמובן רישום פלילי אשר בעיקר סוגר דלתות.

    באותה נשימה ניתן לומר כי אחוז המשתמשים בקנאביס בישראל בשנים האחרונות, על פי מחקרים, מצביע על למעלה מ-20% מהאוכלוסייה.

    במספרים, כדי לסבר את האוזן, מדובר על כ-300 מיליון דולר הכנסות שנתיות למשק כתוצאה ממכירות של קנאביס רפואי חוקי, וכ-7-8 מיליארד שקלים, מתגלגלים על פי ההערכות, בשוק הלא חוקי, הנתונים האלו נכונים לנובמבר 2020.

    מדוע חשוב לציין זאת? מכיוון שהחוק אינו מבדיל בין קנאביס או קוקאין, לצורך העניין, מבחינת סחר. שני הסוגים נחשבים לסמים מסוכנים, עם כל העונשים הצפויים שפירטנו.

    לכן, במידה ואתם צורכים קנאביס או סמים אחרים, אם אתם נדיבים ו"מסדרים" את החבר'ה, וגם אם אתם עוזרים ומתווכים בין הסוחר לחברים, חשוב מאוד שתקראו את המאמר הבא, שיסביר לכם בדיוק מה אסור לכם לעשות בחקירת סמים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      חקירה משטרתית – הזירה המרכזית לביסוס ההאשמות

      הדבר הראשון שחשוב להבין, לפני שנסביר מה אסור לענות וכיצד להתנהג, הוא ההבנה כי החקירה המשטרתית משמשת כזירה ראשית לקביעת האישום נגד הנחקר.

      מה זה אומר? משמעות הדבר היא כי אם אתם לא בקיאים בחוק הסמים המסוכנים, רוב הסיכויים כי תפלילו את עצמכם במתן מידע, באמצעות שאלות ממולחות ומתוחכמות של החוקרים.

      במידה וקיבלתם הזמנה לחקירה משטרתית בנוגע לעבירת סחר בסמים, ההמלצה המקצועית היא להתייעץ עם עורך דין פלילי לפני כן, על מנת לקבל תמונה רחבה של הסיטואציה, של השאלות שעשויות להישאל וכו'.

      במידה ואין באפשרותכם להתייעץ עם עורך דין לפני החקירה, מכל סיבה שהיא, ההמלצה היא לשמור על זכות השתיקה, לפחות עד שתוכלו להתייעץ עם עורך דין.

      מדוע? על מנת שלא תפלילו את עצמכם בשל חוסר ידיעת החוק והשלכותיו.

      באופן כללי, חשוב להבין כי בחקירה משטרתית ככלל וחקירה על עבירת סחר בסמים בפרט, החוקרים עשויים להשתמש בכל מיני תרגילים ופעולות על מנת להוציא מכם מידע ולקבל את מבוקשם.

      זה יכול להיות חוקר שאומר לכם שעכשיו אתם מדברים אוף דה רקורד, כשבעצם אתם כל הזמן מתועדים, או חוקר שדורש מכם להסתכל בטלפון הנייד שלכם,

      דבר שאינו מורשה לעשות ללא צו בית משפט. אז מה אסור לעשות בחקירה?

      אסור לעשות בחקירה משטרתית #1 – מה סוג הסם?

      הדבר הראשון שאסור לעשות בחקירה משטרתית בנושא עבירת סחר בסמים, הוא למסור מידע בנוגע לסוג הסם המדובר.

      רוב הסיכויים כי החוקרים המשטרתיים ינסו למצוא קשר בין רמת ההבנה והידע של הנחקר לגבי מהות הסם.

      במקרים בהם נחקרים ענו מהו סוג הסם, מה מהותו, הם בעצם הפילו עצמם בפח, בכך שהוכיחו כי ידעו מהו סוג הסם, וכי מדובר בסם אסור.

      ברגע שלא ניתנת תשובה לשאלה מה סוג הסם, לא ניתן להוכיח כי הנחקר ביצע מעשה פלילי כלשהו, מכיוון שלא ידע מה סוג הסם. לכן, חשוב מאוד לא לענות על השאלה איזה סם זה / מה סוג הסם / מה העברת וכו'.

      אסור לעשות בחקירה משטרתית #2 – מה משקל הסם?

      השאלה השנייה עליה אסור לענות בחקירה העוסקת בעבירת סחר בסמים נוגעת למשקל הסם. הדברים פשוטים, כל מידע שתיתנו אשר מתייחס לידע שלכם בנוגע לסם שהעברתם, ישמש כנגדכם.

      במקרים רבים השליח או מהתווך לא יודעים מה הכמות המועברת, ובשאלה זו בודקים החוקרים מה רמת הידע של הנחקר, בקשר לעסקה בה היה מעורב. ככך שתראו רמת ידע מעמיקה יותר, כך יוכלו החוקרים לקשור אתכם לעבירת הסחר חזק יותר.

      אסור לעשות בחקירה משטרתית #3 – עסקה שתשחרר אתכם

      במקרים רבים, חוקרים מציעים לנחקרים לשחרר אותם מכל אישום בתמורה לכך שימסרו מידע על סוחרי סמים או כל מידע אחר שנוגע לסמים.

      לחוקרים אין את היכולת לקבוע ולהחליט אם אכן תוכלו להשתחרר מכל אישום, ולכן ממש מומלץ לא "לסגור עסקה" מבלי התייעצות עם עורך דין בנוגע למה אתם נותנים ומה אתם מקבלים, לכאורה.

      שורה תחתונה, ההמלצה החמה והמקצועית שלנו היא לא לעשות כל צעד, קטן כגדול, בהתייצבותכם לחקירה משטרתית בנוגע לעבירת סחר בסמים מבלי להתייעץ על כך עם עורך דין מומחה בתחום. בהצלחה!

      *אין לראות בכל המופיע באתר זכויות יוצרים Copyrightsite המלצה משפטית, חוות דעת או ייעוץ משפטי. כל מי שבוחר לעשות שימוש בתוכן או להסתמך עליו, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-9974772
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף