Copyrightsite_MainPic זכויות יוצרים
Copyrightsite_MainPic זכויות יוצרים
פנייה לייעוץ אישי



    5 שאלות ותשובות שכל רוכב אופנוע חייב לדעת על ביטוח חובה לאופנוע

    האם ביטוח חובה עבור אופנוע זהה לביטוח רכב? מה הדין כאשר נהג האופנוע הפוגע אינו מבוטח בביטוח חובה? מה הפיצוי שמכסה ביטוח חובה עבור נהג אופנוע? כל השאלות וכל התשובות לפניכם.

    5 שאלות ותשובות שכל רוכב אופנוע חייב לדעת על ביטוח חובה לאופנוע

    תוכן עניינים

    מדוע קריטי לבטח את האופנוע בביטוח חובה?

    ביטוח חובה לרכב ולאופנוע, הוא ביטוח שמאפשר לנפגע בתאונה לקבל טיפול רפואי ופיצוי כספי, בלי קשר למידת האחריות שלו בביצוע התאונה.

    כלומר, גם אם הנפגע רכב על אופנוע והתאונה נגרמה באחריותו, וגם אם הנפגע נהג ברכב והתאונה לא נגרמה באחריותו, ביטוח החובה מספק הגנה מבחינת טיפול רפואי ופיצוי כספים, וזאת על פי חוק.

    ביטוח החובה מכסה נזקי גוף לכל הצדדים המעורבים בתאונה. עלויות אשפוז, הוצאות רפואיות, פיצוי כספי בשל אובדן היכולת להשתכר, ופיצוי על כאבים וסבל.

    זה המקום לציין כי ביטוח החובה אינו מכסה נזקים כספיים שנגרמו לאופנוע בתאונה, או פיצוי בגין השבתת האופנוע, במידה ונגרם לו נזק חמור.

    קריטי לבטח את האופנוע בביטוח חובה, מכיוון שככל רכב מנועי אחר, הוא נתון לסיכון של פגיעת תאונת דרכים, ובמקרה של אופנוע, הסיכון הזה אף עולה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מה קורה כאשר לנהג הנפגע אין ביטוח חובה?

      במידה ונפגעתם בתאונת דרכים בידי צד שלישי, ורכבתם על אופנוע ללא ביטוח חובה, פסקי דין רבים קובעים כי נהג ללא ביטוח חובה יוכל לתבוע על פי פקודת הנזיקין, אך יוכל לעשות זאת אם יוכיח כי אינו אחראי לגרימת התאונה.

      במידה ויוכח כי רוכב האופנוע היה אחראי לגרימת התאונה, הוא יאבד את הזכות להגשת תביעה על פי פקודת הנזיקין.

      מה קורה כאשר נהג אופנוע נפגע על ידי נהג אחר שאין לו ביטוח חובה?

      במקרה בו רוכב אופנוע מבוטח בביטוח חובה נפגע בתאונת דרכים בה כלי הרכב שפגע בו לא מכוסה בביטוח חובה, התביעה של רוכב האופנוע תוגש לקרן "קרנית".

      זהו תאגיד ציבורי שהוקם על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ומטרתו לסייע לנפגעי תאונות דרכים אשר אינם יכולים לתבוע את הצד השני המעורב בתאונה, מכיוון שאין לצד זה ביטוח חובה.

      מה הפיצויים שניתן לקבל בגין ביטוח חובה לאופנוע?

      פיצוי בגין תאונת דרכים קלה, תאונת אופנוע, נחלק לשלושה סוגים:

      1. טיפול רפואי – כל אדם זכאי לקבל טיפול רפואי מלא ללא מגבלה, דרך קופות החולים. אין קשר בין פיצוי זה לפיצויים אחרים.
      2. אובדן יכולת השתכרות עתידית – במקרה בו תאונת הדרכים גרמה לנכות מסוימת או לפגיעה עתידית ביכולת הנפגע להתפרנס, ניתן לקבל פיצוי בגין אובדן יכולת השתכרות עתידית.

        הפיצוי יינתן על פי חישוב עתידי של משך העבודה שנותר עד היציאה לפנסיה. הפיצוי יתקבל רק לאחר דין ודברים מול חברת הביטוח וברוב המקרים לוקח פרק זמן ממושך של בין שנה לחמש שנים, תלוי במורכבות המקרה, עד לקבלת הפיצוי.

      3. פיצויים על כאב וסבל – פיצוי שמתקבל עבור פציעה קלה יחסית, הפיצוי הזה ייחודי לתאונת אופנוע ומשמעו, מתן פיצוי לנפגע גם אם לא נפגע באופן שמגביל את הנפגע בעבודה, או לא נגרמה נכות כלשהי.

      אילו סוגי ביטוח נוספים קיימים עבור אופנוע?

      • ביטוח מקיף – מכסה נזק לרכב עצמו, גניבה, שריפה ופגיעת רכוש במידה וקיים צד נוסף בתאונה. זהו בעצם ביטוח נוסף לביטוח החובה.
      • ביטוח צד ג' – ביטוח נוסף אשר ניתן לרכוש בנפרד או בשילוב עם הביטוח המקיף, מעניק כיסוי למצב בו האופנוע פגע בכלי רכב אחד ונגרם נזק.

        הביטוח לא מכסה פגיעות באופנוע של המבוטח עצמו, אלא כאמור צד ג' בלבד. במקרה כזה של ביטוח צד ג', המבוטח משלם סכום השתתפות עצמית, וחברת הביטוח משלמת את היתר.

      ביטוח חובה לאופנוע אינו דבר שניתן לשחק עימו או לקחת סיכונים לגביו. מטרת הביטוח לתת הגנה ומענה לרוכב האופנוע, בין אם נפגע בתאונה, ובין אם פגע באחרים.

      ניתן ורצוי להוסיף לביטוח החובה ביטוח מקיף וביטוח צד ג', על מנת להגדיל את ההגנה על הרוכב ועל נפגעים פוטנציאליים. במקרה בו לנהג אין ביטוח חובה,

      נתין לפנות לקרן קרנית על מנת להסתייע בה בקבלת פיצויים, במקרה של תאונת דרכים.

      *אין לראות בכל המופיע באתר זכויות יוצרים Copyrightsite המלצה משפטית, חוות דעת או ייעוץ משפטי. כל מי שבוחר לעשות שימוש בתוכן או להסתמך עליו, עושה זאת באחריותו.

      לייעוץ מקצועי ראשוני ללא התחייבות 077-9974772
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף